Popularne pytania po sezonie
Z uwagi na liczne zapytania o możliwość skorzystania z przejazdów wąskotorowych w sezonie jesienno- zimowym, stworzyliśmy listę pytań, najczęściej zadawanych po zakończeniu sezonu przewozowego. Mamy nadzieję, że nasza lista zaoszczędzi Państwu czasu na wyszukiwanie informacji i w znacznym stopniu ułatwi korzystanie z naszych usług.
1. Czy kolejka jeszcze jeździ?
Regularny sezon przewozowy zakończył się 29 września 2024 r. i od tego momentu kolejka jeździ tylko w trybie kursów posezonowych, według ustalonego rozkładu jazdy. Najbliższa możliwość skorzystania z przejazdów to 18,19 i 20 października 2024 r.
2. Kiedy będzie można skorzystać z przejazdów?
Terminy kursów w okresie jesienno-zimowym:
18, 19, 20 października 2024 r.
09, 10, 11 listopada 2024 r.
07, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 grudnia 2024 r.
01, 02, 03, 04, 05, 06 stycznia 2025 r.
01,02, 08, 09, 15,16, 22, 23 lutego 2025 r.
01, 02 marca 2025 r.
3. Czy przy korzystaniu z kursów posezonowych zmieniają się zasady podróżowania?
Nie, zasady korzystania z usług przewozowych Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej pozostają takie same, jak w regularnym sezonie przewozowym. Zmienia się tylko rozkład jazdy pociągów.
4. Czy podróż można przerwać, np. na zwiedzanie i potem dalej kontynuować?
Tak. Wsiadając na jednej ze stacji możemy wysiąść na dowolnej stacji, zwiedzić okolicę, a potem kontynuować podróż w tym samym kierunku. Bilet jest ważny w dniu zakupu i obowiązuje na trasie przejazdu 6 kolejnych stacji w jedną stronę.
Przykład: Kupiliśmy bilet w jedną stronę w Pogorzelicy, więc możemy wysiąść na każdej następnej stacji, zwiedzić miejscowość, a następnie jednym z kolejnych kursów kontynuować podróż w tym samym kierunku. Ostatnią stacją, na której traci ważność nasz bilet jest 6. stacja, licząc od stacji , na której rozpoczęliśmy podróż, czyli w tym przypadku stacja Trzęsacz. To samo dotyczy biletu tam i z powrotem, który obowiązuje na trasie 12 stacji.
5. Czy można przewozić wózek i czy taka usługa jest dodatkowo płatna?
Wózki można przewozić w specjalnym wagonie do przewożenia wózków i rowerów. Przewóz wózków jest bezpłatny.
6. Czy wózek można przewozić w wagonie osobowym?
Tak. W przypadku osób niepełnosprawnych oraz małych dzieci, śpiących w wózku można przewozić wózek w wagonie osobowym. W takim przypadku prosimy o skontaktowanie się z kierownikiem pociągu lub konduktorem, który wskaże odpowiednie miejsce do transportu osoby w wózku.
7. Czy są zniżki dla dzieci?
Tak, zniżki dla dzieci zawarte są w bilecie rodzinnym.
8. Gdzie można kupić bilet?
Bilet można kupić tylko u konduktora, po wejściu do pociągu, bez uiszczania dodatkowej opłaty. Po wejściu do pociągu należy zająć miejsce i czekać na konduktora. Sprzedaż odbywa się za pomocą karty płatniczej lub gotówką.