Popularne pytania po sezonie

2 października 2022 r. zakończył się regularny sezon przewozowy Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej, co oznacza, że kolejka nie będzie już kursować codziennie, według dotychczasowego rozkładu jazdy.

Od października  do końca 2022 roku pociągi wyjeżdżać będą na trasę tylko w trybie posezonowych kursów specjalnych lub czarterowych. O terminach takich kursów będziemy informować Państwa na bieżąco. Zapraszamy zatem na naszą stronę internetową www.kolej.rewal.pl, gdzie znajdują się zawsze aktualne informacje o kursach pociągów, rozkładzie jazdy oraz o wszystkich imprezach, organizowanych przez Nadmorską Kolej Wąskotorową.

Biorąc jednak pod uwagę fakt, że nie słabnie zainteresowanie naszymi usługami ze strony turystów, stworzyliśmy listę pytań, najczęściej zadawanych po zakończeniu sezonu przewozowego. Mamy nadzieję, że nasza lista zaoszczędzi Państwu czasu na wyszukiwanie informacji i w znacznym stopniu ułatwi korzystanie z naszych usług.

1. Czy kolejka jeszcze jeździ?

Od 2 października 2022 r. kolejka nie będzie jeździć codziennie, tylko w trybie kursów specjalnych, według ustalonego rozkładu jazdy.

2. Kiedy będzie można skorzystać z usług?

O wszystkich kursach specjalnych będziemy informować na bieżąco na naszej stronie internetowej.

3. Czy przy korzystaniu z kursów posezonowych zmieniają się zasady podróżowania?

Nie, zasady korzystania z usług przewozowych Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej pozostają takie same, jak w regularnym sezonie przewozowym. Zmienia się tylko rozkład jazdy pociągów.

4. Czy podróż można przerwać, np. na zwiedzanie i potem dalej kontynuować?

Tak. Wsiadając na jednej ze stacji możemy wysiąść na dowolnej stacji, zwiedzić okolicę, a potem kontynuować podróż w tym samym kierunku. Bilet jest ważny w dniu zakupu i obowiązuje na trasie przejazdu 6 kolejnych stacji w jedną stronę.

Przykład: Kupiliśmy bilet w jedną stronę w Pogorzelicy, więc możemy wysiąść na każdej następnej stacji, zwiedzić miejscowość, a następnie jednym z kolejnych kursów kontynuować podróż w tym samym kierunku. Ostatnią stacją, na której traci ważność nasz bilet jest 6. stacja, licząc od stacji , na której rozpoczęliśmy podróż, czyli w tym przypadku stacja Trzęsacz. To samo dotyczy biletu tam i z powrotem, który obowiązuje na trasie 12 stacji.

5. Czy można przewozić wózek i czy taka usługa jest dodatkowo płatna?

Wózki można przewozić w specjalnym wagonie do przewożenia wózków i rowerów. Przewóz wózków jest bezpłatny.

6. Czy wózek można przewozić w wagonie osobowym?

Tak. W przypadku osób niepełnosprawnych oraz małych dzieci, śpiących w wózku można przewozić wózek w wagonie osobowym. W takim przypadku prosimy o skontaktowanie się z kierownikiem pociągu lub konduktorem, który wskaże odpowiednie miejsce do transportu osoby w wózku.

7. Czy są zniżki dla dzieci?

Tak, zniżki dla dzieci zawarte są w bilecie rodzinnym.

8. Gdzie można kupić bilet?

Bilet można kupić tylko u konduktora, po wejściu do pociągu, bez uiszczania dodatkowej opłaty. Po wejściu do pociągu należy zająć miejsce i czekać na konduktora. Sprzedaż odbywa się za pomocą karty płatniczej lub gotówką.