Najczęściej zadawane pytania

1. Czy kolejka kursuje?

Tak, od 8 maja 2021 r. zostały wznowione przewozy Nadmorską Koleją Wąskotorową. Jeśli sytuacja pandemiczna nie ulegnie pogorszeniu, to pociągi kursować będą codziennie, według rozkładu jazdy aż do końca września 2021 r.

2. Czy rozkład jazdy na stronie internetowej jest aktualny?

Wszystkie informacje, zamieszczone na naszej oficjalnej  stronie internetowej www.kolej.rewal.pl są aktualizowane na bieżąco.

Uwaga: Oprócz naszej oficjalnej strony internetowej www.kolej.rewal.pl, zaprojektowanej w charakterystycznej czerwono- bordowej szacie graficznej, funkcjonują również inne strony i portale, które serwują informacje o Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej. Niestety, nie zawsze informacje podawane na innych stronach są aktualne, za co Nadmorska Kolej Wąskotorowa nie ponosi odpowiedzialności.

3. Czy podróż można przerwać, np. na zwiedzanie i potem dalej kontynuować?

Tak. Wsiadając na jednej ze stacji możemy wysiąść na dowolnej stacji, zwiedzić okolicę, a potem kontynuować podróż w tym samym kierunku. Bilet jest ważny w dniu zakupu i obowiązuje na trasie przejazdu 6 kolejnych stacji w jedną stronę.

Przykład: Kupiliśmy bilet w jedną stronę w Pogorzelicy, więc możemy wysiąść na każdej następnej stacji, zwiedzić miejscowość, a następnie jednym z kolejnych kursów kontynuować podróż w tym samym kierunku.  Ostatnią stacją, na której traci ważność nasz bilet jest 6. stacja, licząc od stacji , na której rozpoczęliśmy podróż, czyli w tym przypadku stacja Trzęsacz. To samo dotyczy biletu tam i z powrotem, który obowiązuje na trasie 12 stacji.

4. Czy można przewozić wózek I CZY TAKA USŁUGA JEST DODATKOWO PŁATNA?

Tak. Wózki można przewozić w specjalnym wagonie do przewożenia wózków i rowerów. Przewóz wózków jest bezpłatny.

5. Czy wózek można przewozić w wagonie osobowym?

Tak. W przypadku osób niepełnosprawnych oraz małych dzieci, śpiących w wózku można przewozić wózek w wagonie osobowym. W takim przypadku prosimy o skontaktowanie się z kierownikiem pociągu lub konduktorem, który  wskaże odpowiednie miejsce do transportu osoby w wózku.

6. Czy są zniżki dla dzieci?

Tak, zniżki dla dzieci zawarte są w bilecie rodzinnym.

7. Czy trzeba rezerwować bilet?

Nie robimy rezerwacji miejsc w pociągach. Jedynie w przypadku przejazdu większych grup zorganizowanych, pow. 15 osób prosimy o kontakt telefoniczny, bądź mailowy w celu usprawnienia przejazdu. W takim przypadku prosimy o podanie w wiadomości ilości osób, miejsca rozpoczęcia podróży i planowany czas powrotu. Takie informacje pozwolą nam uniknąć spotkania się w jednym pociągu wielu licznych grup w tym samym czasie.

8. Jak kupić bilet?

Bilet można kupić po wejściu do pociągu, bez uiszczania dodatkowej opłaty. Sprzedaż odbywa się wyłącznie za gotówkę. W celu usprawnienia procedury prosimy o przygotowanie wyliczonej kwoty.

Bilety nie są sprzedawane na peronach.

W miesiącach wakacyjnych bilety można nabyć również w kasach dworcowych w Trzęsaczu, Rewalu i Pogorzelicy. Płatność również gotówką.

9. Jak kursują pociągi do Gryfic?

Pociąg codziennie wyjeżdża z Gryfic o godz. 8:40. Jest to jedyny kurs nad morze w ciągu dnia.

Podobnie jest z powrotem do Gryfic - jest tylko jeden kurs powrotny - o godz. 17:45 z Pogorzelicy. Tym kursem pociąg wraca do zajezdni w Gryficach.

 

Wynajęcie pociągu

Nadmorska Kolej Wąskotorowa Sp. z o.o. oferuje wynajęcie kursów pozarozkładowych, pociągami z lokomotywą spalinową Lxd2  lub wagonem motorowym MBxd2. Wynajęcia składów retro z zabytkowym parowozem Px-48 są czasowo zawieszone z powodu remontu lokomotywy parowej.

W przypadku zainteresowania wynajeciem pociągów pozarozkładowych prosimy o wcześniejsze skontaktowanie się z Pionem Techniczno- Ekonomicznym pod nr tel. 91 38 42 235 w celu ustalenia terminu przejazdu oraz omówienia szczegółów, dotyczacych czarteru.

W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wynajęcie parowozu Px48

Oferta retro przeznaczona jest dla grup średnich i dużych. Do dyspozycji są składy z wagonami retro zamkniętymi i odkrytymi dla max. 150 osób. Składy ciągnięte są zabytkową lokomotywą parową Px-48. W sezonie jesienno-zimowym proponujemy składy z ogrzewanymi wagonami zamkniętymi retro oraz z zamkniętymi wagonami typu Bxhpi, z miejscami siedzącymi dla 150 osób.

Uwaga: oferta czasowo niedostępna z powodu remontu parowozu.

Wagon motorowy MBxd2

Mniej licznym grupom proponujemy wynajęcie wagonu spalinowego MBxd2. Jest to oferta budżetowa, przeznaczona dla grup do 50 osób. W wagonie znajdują się miejsca siedzące dla 39 osób.

Usługa standardowo obejmuje wyjazd z dowolnej stacji na trasie pomiędzy Gryficami i Pogorzelicą, zwiedzanie atrakcji, fotostopy oraz powrót w wyznaczone miejsce.

Skład z lokomotywą Lxd2

Oferta czarterowa przeznaczona dla jest dla grup średnich i dużych. W okresie wiosenno-letnim dostępne są składy z wagonami retro zamkniętymi i odkrytymi oraz wagonami zamkniętymi typu Bxhpi. Maksymalna pojemność składu - 200 osób. W sezonie jesienno-zimowym proponujemy składy z ogrzewanymi wagonami zamkniętymi retro i Bxhpi, z miejscami siedzącymi dla 150 osób.

Kontakt

  • BIURO W GRYFICACH
  • Ul. Błonie 1, 72-300 Gryfice 
  • Tel./ fax 91 38 42 235
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • BIURO W REWALU
  • Ul. Szkolna 1, 72-344 Rewal
  • Tel. 91 38 62 629
  • INFORMACJA
  • Rewal Tel. 798 627 070