10 najpopularniejszych pytań o kolejce

Rewalska kolejka powróciła na tory, a wraz z nią, jak co roku powracają pytania, związane z korzystaniem z usług Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej. Wychodząc  naprzeciw zapotrzebowaniu na aktualne informacje, stworzyliśmy listę 10 najczęściej zadawanych pytań oraz odpowiedzi na nie. Mamy nadzieję, że nasza lista rozwieje wiele wątpliwości, zaoszczędzi Państwu czasu na wyszukiwanie informacji, a także w znacznym stopniu ułatwi korzystanie z naszych usług.

1. Kiedy będzie można skorzystać z przejazdów kolejką?

Nowy sezon przewozowy rozpoczyna się w sobotę, 29 kwietnia 2023 r. i od tego momentu kolejka jeździć będzie codziennie. Oznacza to, że pociągi kursować będą regularnie, według rozkładu jazdy aż do niedzieli,1 października 2023 r. Po zakończeniu sezonu przewozowego pociągi kursować będą już tylko w trybie posezonowym, o czym na bieżąco będziemy Państwa informować na naszej stronie internetowej.

2. Czy trzeba lub można zarezerwować miejsce w pociągu?

Nadmorska Kolej Wąskotorowa nie oferuje usługi rezerwacji miejsc w pociągach. Jednakże, w przypadku większych grup zorganizowanych prosimy o zgłaszanie przejazdu telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na 3- 4 dni robocze przed datą podróży. W  przypadku zgłoszenia pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,  w tytule wiadomości wpisujemy hasło: "Przejazd grupy", a w treści treści wiadomości podajemy ilość podróżujących osób, nazwę stacji i godzinę rozpoczęcia podróży oraz, w przypadku kursu powrotnego, nazwę stacji i godzinę powrotu. Takie informacje ułatwią naszym pracownikom dopasować skład pociągu oraz kierować ruchem zorganizowanych grup wycieczkowych.

Uwaga:  zgłoszenie przejazdu grupy nie jest gwarancją wolnych miejsc w pociągach.

 

 3. Czy rozkład jazdy na stronie internetowej jest aktualny?

Tak, zarówno rozkład jazdy pociągów, jak i  wszystkie inne informacje, zamieszczone na naszej oficjalnej stronie internetowej www.kolej.rewal.pl są aktualizowane na bieżąco.

Uwaga: Oprócz naszej oficjalnej strony internetowej www.kolej.rewal.pl, zaprojektowanej w charakterystycznej, czerwono- bordowej szacie graficznej, funkcjonują również inne strony i portale, które zamieszczają informacje o Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej. Niestety, nie zawsze informacje, podawane na innych stronach internetowych są na bieżąco aktualizowane, za co Nadmorska Kolej Wąskotorowa nie ponosi odpowiedzialności.

4. Czy podróż można przerwać, np. na zwiedzanie i potem kontynuować  przejazd na tym samym bilecie?

Tak. Wsiadając na jednej ze stacji możemy wysiąść na dowolnej stacji, zwiedzić okolicę, a potem kontynuować podróż w tym samym kierunku, bez obowiązku kupowania kolejnego biletu. Bilet jest ważny tylko w dniu zakupu.

5. Czy można kupić tańszy bilet, np. na przejazd pomiędzy tylko jedną lub dwiema stacjami, a nie na całą trasę?

Nie, ponieważ cena biletu jest stała i obejmuje przejazd na pełnej trasie, niezależnie od ilości przejechanych stacji. Dlatego przed zakupem biletu warto wcześniej zaplanować sobie trasę zwiedzania i dopasować ją do rozkładu jazdy pociągów.

W przypadku trasy dłuższej, Gryfice - Pogorzelica, pełna trasa w jedną stronę obejmuje 14 przystanków. Bilet tam i z powrotem obejmuje podróż na trasie 28 przystanków.

W przypadku trasy krótszej, Trzęsacz- Pogorzelica, pełna trasa obejmuje 6 przystanków (bilet w jedną stronę) oraz 12 przystanków (bilet tam i z powrotem).

6. Czy można przewozić wózek i czy taka usługa jest dodatkowo płatna?

Wózki można przewozić w specjalnym wagonie do przewożenia wózków i rowerów. Przewóz wózków jest bezpłatny.

7. Czy wózek można przewozić w wagonie osobowym?

Tak. W przypadku osób niepełnosprawnych oraz małych dzieci, śpiących w wózku można przewozić wózek w wagonie osobowym. W takim przypadku prosimy o skontaktowanie się z kierownikiem pociągu lub konduktorem, który wskaże odpowiednie miejsce do transportu osoby w wózku.

8. Czy są zniżki dla dzieci?

Tak, zniżki dla dzieci zawarte są w bilecie rodzinnym.

9. Gdzie można kupić bilet?

Bilet można kupić u konduktora, po wejściu do pociągu, bez uiszczania dodatkowej opłaty. Sprzedaż odbywa się za pomocą karty płatniczej lub gotówką. Przy transakcjach gotówkowych w pociągu prosimy o wcześniejsze przygotowanie wyliczonej kwoty. W miesiącach wakacyjnych bilety można nabyć również w kasach dworcowych w Trzęsaczu, Rewalu i Pogorzelicy. 

Uwaga: bilety nie są sprzedawane na peronach.

10. Jak kursują pociągi do Gryfic?

Pociąg codziennie wyjeżdża z Gryfic o godz. 8:40. Jest to jedyny kurs nad morze w ciągu dnia. Podobnie jest z powrotem do Gryfic - jest tylko jeden kurs powrotny - o godz. 17:45 z Pogorzelicy. Tym kursem pociąg wraca do bazy w Gryficach.